Followers

Letakkan link blog anda =)

Sunday, December 13, 2009

erm.. Laju ke? ~


Di malam yang setenang hitaman kopi..
Sepulangannya kami dari meeting, saya dipostmortem oleh sahabat2.. ~

"Aku tengok hang ni cakap laju sangat, dan kuat sangat..."

"Kalau hang teruskan dengan intonasi hang, hang tak dapat jadi pemidato yang baik.."

"Cuba hang bagitau sikit, sebab apa hang cakap laju dan kuat sangat.."

Hehe. Pelbagai perkara dibincangkan. Sebab, akibat, kenapa, mengapa, dan penyelesaiannya..

"Aku rasa kita kena meeting dekat padang, baru sesuai dengan hg.."

haha. Banyak pula cadangan yang ada. Buat tamrin khas untuk perkara ni lah, meeting dalam lubang, dan pelbagai lagi. erm, tapi memang benar.. setiap kali meeting atau group binding.. semua orang akan pandang.. macam nak cakap satu kelas. huhu. Itu cakap kuat, cakap laju pula.. saya teringat satu kisah lama..


tahun 2001

Saya antara 5 orang akhirnya berjaya masuk ke pusingan akhir Pertadingan membaca berita SK Sungai Kantan. Berjalan penuh yakin ke atas tapak perhimpunan. Memegang skrip berita. Dan memulakan bacaan.. 1,2,3..

Akhirnya..

"ko baca apa tadi, laju gila.. aku dengar awal dan akhir je..."

"aku dah buat gaya slow td, ko tak perasan ek?"


haha, rupanya itulah pengalaman pertama "cakap laju di khalayak ramai". Patutlah tengok judges time tu senyap je, pastu geleng2. X tahu nak bagi markah macamna kot. hehe. Erm, teringat kata kak sufi selepas program di SMKA(P) Arau..

"hurmmm... majdi, 70 km td.. huhu"

erm, kadangkala (x selalu) orang selalu katakan bila saya cakap.. akan terdengar yang awal, dan akhir je.. Erm, betul ke? Pandangan antum?..

No comments:

Post a Comment