Followers

Letakkan link blog anda =)

Sunday, January 17, 2010

Jom join Usrah!

I was so far from You
Yet to me You were always so close
I wanna love in the dark
I close my eyes
To all the signs
You put in my way
I walked the day
Further and further away from You
Oh...
Allah...
You brought me home
I thank You
With every breath I take

Lirik lagu Maher Zain yang senantiasa berkumandang di bilik ni. Hampir setiap masa.

Semalam (ahad), ada ESQ review di Amf. Hehe. Best bangat sih. Kami dibawa luar jauh ke dunia alam semesta. Dalam gelap melalui perjalanan rohani. Aku menangis, rasa tenang je sini. Alhamdulillah. Alangkah kerdilnya kita, yang selalu membanggakan diri.. Allah..


Malam pulak!

Hehe. Malam semalam ada forum.

Aku jadi Pm. Baru tak sampai seminggu Maicfest berlalu. Terus conduct Biah Solehah Campaign bawah FRC. Bila dikira-kira. Aku rasa contact Hour untuk Program dan meeting sahaja dah 40 jam apa. ~ huhu. Aku perlu bagi ucapan. Teks yang aku buat, aku minta tolong committee translate ke English (credit untuk amalina johari). Tapi sampai kat atas, macam payah je baca teks ni. English lagi. Aku terus berucap bahasa melayu. Hehe. Dengan point aku tak susun. (Tak rancang nak cakap macamtu). Maka aku pun goreng la apa yang patut sehingga 'hangit'.

Forum berjalan dengan amat baik sekali, alhamdulillah. Walaupun kehadiran pelajar tidaklah terlalu ramai (mungkin promosi yang agak kurang), namun cukuplah dengan yang hadir ni untuk membuka minda mereka.

"Berikan aku 10 orang brothers dan sisters, nescaya akan ku gegarkan UIa PJ!" hehe..

Makan dan berbincang bersama panelist2 yang amat hebat ni amat membuka minda, dari soal negara hingga ke masalah umat islam. Semua aspek disentuh. Walau hanya dibanding manusia.. Ya Allah, terasa amat cetek ilmu ini..

(apapun terima kasih pada unit catering atas makanan yang sedap.. hehe)

Ini hanya permulaan, dan insyaAllah, kita sama2 jayakan "Let's join Halaqah!!" jom! jom join usrah! :)

p/s: Tunggu poster2 lawa yang akan ditampal nanti ya =)

No comments:

Post a Comment