Followers

Letakkan link blog anda =)

Thursday, March 18, 2010

Bila jari ingin menari


Otak ligat berlari. Jari ingin menari. Itulah rasa gundah gulanaku saat ini. Terasa ingin menaip dan terus menaip. Membalas mesej teman-teman di laman. Mencurahkan cerita dan idea yang telah lama bermain-main di minda.

Peperiksaan istimewa. Itulah yang harus aku ambil. Sebagai balasan ganti exam yang telah aku tinggal semasa pemergian abah. Jiwa seakan kacau. Ingin menulis, harus aku study untuk exam. Ingin study, Ah! Aku ingin menulis. Jelingan masa sungguh tajam.

Pertembungan besar antara kelas dan tugasannya dalam sem pendek dengan 3 subjek yang harus aku telaah juga kadang-kadang membuatkan aku seakan telah berada di Planet Nameck. Melihat bintang-bintang yang bersinar di kepala.

Aku mengintai. Akhirnya, dapat juga aku menyelinap sebentar ke sini, mencoret secebis post ini. (Sempat lagi tu) Hehe.

Perjalanan hidup yang amt menarik buatku. Segala-galanya yang berlaku, ini adalah lakaran Allah untukku. Terasa seperti di dalam sebuah cerita novel. Hehe. Aku gembira. Begitu juga exam ini. tarbiyyah untukku.

Geram betul aku melihat rakan-rakanku lain. Bersenang lenang menikmati nikmat masa. Isk, tak tahukah aku exam? Buat-buat la baca buku ke. Buat-buat study ke. Semangat jugak aku. Hehe. Ni, baca kitab, pergi programlah, rancang macam-macam. Tak senang duduk sungguh aku dibuatnya.

Fokus-fokus! Hehe. InsyaAllah, aku habiskan exam. Dan tunggulah, kita akan start usrah. Kita akan pergi program. Kita akan rancang bersama. Dan aku akan terus berusaha mengisi kekosongan hati dan nurani..!

=)

Exam-exam!

Doakan aku ya teman. Semoga Allah merahmatimu.

3 comments:

  1. hehe, sabar je la majdi (walaupun ana trgolong dlm rkn y brsenang lenang tu)

    'innallaha ma'as shobirin' teringat sabda nabi dlm artikel tu.. hee

    p/s : bittaufiq wan najah buat enta :)

    ReplyDelete